Index Page | Login Page | Registration Page
PREVIOUS MESSAGE(S)
'I always want to think that word has something to do with diamonds.' posted by Addycat - 29/08/2008, 01:12:02
'funny...' posted by littlestar - 02/09/2008, 16:26:07
'Eep! :X (N/T)' posted by Addycat - 02/09/2008, 17:33:59

CURRENT MESSAGE

A stejně bfdt učitel
A stejně bfdt učitelem je ne1dherne9 zaměstne1ned. Mysledm, že s vfdjimkou uměleckfdch profesed nened jine9 sobdvonějšed. Vypichol bysom jen některe1 špecifika . Autorita učitele ve tředdě je z velke9 če1sti de1na už jenom tedm, že je dospělfd, zatedmco jeho že1ci ještě ne. Tato vfdhoda v běžnfdch povole1nedch odpade1. Člověk v praxi mused obhajovat svoji autoritu vůči ostatnedm dospělfdm de facto nepřetržitě. Učitel je velkfd individualista. Neme1 totiž srovne1ned s ostatnedmi kolegy (do hodin ke kolegovi se předliš nechoded) a me1lokterfd si tedm pe1dem mysled, že je horšed než c1mos. Spole9hat se jenom na odezvu děted je totiž tuze ošidne9. Učitele9 jsou rovněž daleko nejhoršedmi že1ky. Te9měř každfd totiž vyžaduje uplatněned sve9 samozřejmě nejlepšed metody, sve9 rovněž samozřejmě daleko nejpřesnějšed terminologie, dokonale9ho postupu apod. a absolutně neche1pe např., že svfdmi navfdsost podnětnfdmi připomednkami lektorovi likviduje vyučovaced proces. Docedlit shody na něčem je proto velkfdm proble9mem viz např. pedagogicke1 komora, ste1vka apod. Protože většina učitelů nezne1 od sve9ho mle1ded až po teď nic jine9ho než školu, nemůže tudedž medt ani ree1lne9 představy o životě v praxi, přestože si te9měř každfd mysled pravfd opak. Učitele9 nemohou zne1t běžne9 situace v praxi, např. kdy se jde domů, až se proble9m vyřešed, až se podařed nějakfd, něčedm destabilizovanfd syste9m opět přive9st do rovnove1žne9ho stavu a tedm se kola zase roztočed , což vyžaduje ještě něco daleko jine9ho než vůbec tušed. To je nevfdhoda česke9ho modelu předpravy a praxe učitelů. Ale na druhe9 straně, me1lo co je srovnatelne9 s tedm, když učitel vided, jake9 me1 ve tředdě chytre9 děti, jak to těm dětem dobře jde, jakou majed pre1vě z toho radost, jak si ten zaslouženfd faspěch vychutne1vajed, jak je to motivuje do dalšed pre1ce. V takovfdch, žel čedm de1l vedce exotičtějšedch, situacedch si učitel na penedze ani nevzpomene, ačkoliv pre1vě prožedve1 svůj vrchol hodnfd maxime1lnedho finančnedho ohodnocened. Jak je ne1dherne9 se sejedt po letech s bfdvalfdmi že1ky, kteřed již nyned bez be1zně a ostychu sdělujed dobre1, pravdive1 svědectved o učitelově pre1ci. Zde1lo by se, že tomu ani nemůže bfdt jinak, než že cele1 společnost, tj. učitele9, že1ci a jejich rodiče, ředitele9 škol, kraje, obce, MŠMT, politici a ostatned veřejnost, společně v jednotě stojed o takovou vfdchovu a vfduku děted, aby česke1 mle1dež byla more1lně, fyzicky a odborně připravena a schopna se bez proble9mů postavit na vlastned nohy a postupně přebedrat naši odpovědnost. Vždyť staršed tedm přeci bojujed za sve9 klidne9 ste1řed, za radost ze života tedy i za radost z faspěchů svfdch děted a vnoučat a mladed zase sami za sebe, za svoji schopnost dobře prosperovat, bfdt faspěšnfd, poctivfd, čestnfd, kultivovanfd, bfdt radosted svfdm rodičům Každfd přeci ved, že bfdt mezi 30-ti nejbohatšedmi ste1ty světa je vfdsledkem a ze1sluhou dobre9, poctive9 pre1ce mnoha generaced předků před ne1mi navzdory vle1dnuted KSČ, ODS či ČSSD. A co na to lide9? Co by, zase je zvoled?!?VM





(VISITOR) AUTHOR'S NAME
Maya

MESSAGE TIMESTAMP
20 december 2014, 10:19:35

AUTHOR'S IP LOGGED
141.134.155.38




REPLIES TO THIS MESSAGE

- no replies yet -



REPLY FORM

name:
email:
title:
message:
Please type the text of the image below into the text box here to confirm that you are human, before posting a comment:

  sign post using your signature    |      no text
    
Index Page | Login Page | Registration Page
















message was viewed 212 time(s).